88 88 88 88 - Vi sidder klar til at hjælpe

Privatlivspolitik

Privatlivspolitik

Som dataansvarlig virksomhed er det vigtigt for os at beskytte og værne om de personlige oplysninger vi behandler. Det er det, fordi vi ønsker at behandle vores kunder, og andre som viser interesse for vores virksomhed, bedst muligt. Men naturligvis også fordi lovgivningen vedrørende beskyttelse af personoplysninger kræver, at vi beskytter oplysningerne på en lang række områder, og at vi behandler dem lovligt, rimeligt og gennemsigtigt.

 

Formålet med nærværende privatlivspolitik er at beskrive vores behandling af oplysninger om vores kunder. Vi vil derfor gerne informere om hvilke typer af personlige oplysninger vi behandler, med hvilket formål vi behandler dem, og hvem vi evt. videregiver dem til.

 

Hvem er vi?

Dataansvarliges identitet samt kontaktoplysninger:
L’EASY A/S (3C RETAIL A/S)
Østre Stationsvej 1-5
5000 Odense C
CVR – nr. 21478008
88888888
leasy@leasy.dk
https://www.leasy.dk/

 

Kontakt til vores Databeskyttelsesrådgiver (DPO):

Vi har ansat en databeskyttelsesrådgiver, som hjælper med at sikre høj databeskyttelse i vores virksomhed. Hvis du har spørgsmål om vores behandling af dine oplysninger, er du altid velkommen til at kontakte databeskyttelsesrådgiveren.

 

Du kan kontakte databeskyttelsesrådgiveren på følgende måder:

  • Via kontaktformular på vores hjemmeside – du finder den her
    att.: Databeskyttelsesrådgiver(DPO).
  • På e-mail: Skriv til: DPO@3cretail.dk 

Husk at almindelig e-mail ikke er en sikker kommunikation. Skriv ikke noget i din e-mail, som er privat eller følsomt, eller som du i øvrigt synes skal beskyttes.

  • Ved brev: Skriv til:

L’EASY A/S (3C RETAIL A/S)
Att.: DPO
Østre Stationsvej 1-5
5000 Odense

 

Hvilke typer af personoplysninger behandler vi?

For at gennemføre en bestilling på leasy.dk skal du altid angive følgende oplysninger: navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse. Personnummer skal desuden angives ved kreditkøb og kontantlån. Ved ansøgning om kreditkøb og kontantlån skal der endvidere oplyses beskæftigelsesforhold, bopæl, civilstand samt evt. kontonummer, hvortil lånet skal udbetales.

 

Kategorier af personoplysninger
De oplysninger, som vi behandler om dig, kan i henhold til ovennævnte samt endvidere omfatte:

 

Almindelige personoplysninger, herunder

  • dine identitets- og kontaktoplysninger herunder navn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse, IP-adresse og dokumentation af legitimation.
  • oplysninger om dine køb, herunder bl.a. bestilte eller købte varer, leveringer, og betalinger
  • oplysninger om beskæftigelsesforhold, bopæl, civilstand samt kontonummer
  • oplysninger om reklamationer og support
  • dine eventuelle samtykker eller indsigelser
  • oplysninger om dine interesser, som du enten selv har givet os, eller som vi kan aflæse af dine handlinger, fx dine køb og dine besøg på vores hjemmesider
  • oplysninger om vores eventuelle markedsføringstiltag og dine eventuelle svar eller reaktioner herpå
  • oplysninger om aflevering og åbning mv. af elektronisk markedsføring, herunder om der er klikket på links i meddelelserne, evt. indsamlet ved brug af tracking- mekanismer, der er indbygget i meddelelserne
  • oplysninger om kreditvurderinger og betalingsordninger
  • oplysninger om restancer, inkassosager, domme og indberetninger til kreditoplysningsbureauer
  • oplysninger, der indgår i vores korrespondance med dig.

 

CPR-nummer

  • Vi behandler oplysninger om dit CPR-nummer, hvis du har eller har haft et kreditforhold hos os, eller det er nødvendigt for at vi kan gøre et retskrav gældende.

 

Oplysninger om strafbare forhold

  • Hvis du har begået strafbart forhold over for os – f.eks. bedrageri – vil vi behandle de oplysninger, der er nødvendige i forhold til at gøre vores krav gældende.

 

Ovenstående typer af oplysninger afgives naturligvis frivilligt til L’EASY A/S, men afgives de oplysninger ikke, som er nødvendige for det løbende kundeforhold, er L’EASY A/S berettiget til at afvise behandlingen.


Formål og lovgrundlag

Hvilke love ligger til grund for vores behandling af personoplysninger?
Vores behandling af personoplysninger baserer sig især på følgende lovgrundlag:

  • Kreditaftaleloven
  • Bogføringsloven
  • Hvidvaskloven
  • Markedsføringsloven
  • Databeskyttelsesforordningen
  • Persondataloven

 

Hvad er formålet med at behandle personoplysningerne?

Vi har følgende formål med - og lovgrundlag for - vores databehandlinger i forhold til nuværende, potentielle og tidligere kunder:

 

  • Gennemførelse af dine bestillinger og køb, herunder bl.a. levering og betaling samt besvarelse af dine eventuelle spørgsmål.

 

Lovgrundlaget er databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra b) om behandlinger, som er nødvendige i forbindelse med en kontrakt med dig.

 

  • Opfyldelse af bogførings- samt hvidvasklovens krav om registreringer (fem år plus det indeværende år).

 

Lovgrundlaget er som anført bogføringsloven samt hvidvaskloven.

 

  • Stillingtagen til og imødekommelse af kredit, herunder i forbindelse med betalingsordninger og lign.

 

Lovgrundlaget er databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra b) om behandlinger, som er nødvendige i forbindelse med en kontrakt med dig.

 

  • I forbindelse med stillingstagen til og imødekommelse af kredit at gennemføre automatiske afgørelser (profilering). Profileringen er baseret på fakta og et fair beslutningsgrundlag, og udført på en struktureret, gennemsigtig og sikker måde, med det formål at kunne give vores kunder den bedst mulige behandling, vejledning og rådgivning.

 

Lovgrundlaget er databeskyttelsesforordningens artikel 22 om automatiske afgørelser.

 

  • Opfyldelse af krav om indberetning af renter til SKAT

 

Lovgrundlaget er lovkravet om indberetning til SKAT.

 

  • Markedsføring, herunder direkte markedsføring overfor kommende og eksisterende kunder

 

Lovgrundlaget er databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra f, suppleret med markedsføringsloven og databeskyttelsesloven.

 

  • Dokumentation for evt. samtykke opbevares i 5 år efter endt kundeforhold eller ved din tilbagekaldelse heraf.
  • Statistiske opgørelser. Personoplysninger som anvendes til statistiske formål anonymiseres.
  • Ved misligholdelse af indgåede forpligtelser over for L’EASY A/S, kan L’EASY A/S indberette til kreditoplysningsbureauer og advarselsregistre i overensstemmelse med de regler, der gælder herfor.
  • Der henvises i øvrigt til L’EASY A/S’ cookiepolitik.

 

Hvad gives der samtykke til?

Der gives samtykke til bl.a. følgende:

  • Løbende indhentning af oplysninger i kreditoplysningsbureauer og advarselsregistre godkendt af Datatilsynet.
  • Videregivelse af oplysninger om betalingsmønstre og samlet balance til koncernforbundne selskaber (DER A/S) til brug for kreditvurdering.

 

Et allerede afgivet samtykke kan ifølge lovgivningen trækkes tilbage. En evt. anmodning om tilbagetrækning af samtykke skal ske skriftligt til L’EASY A/S via ovenfor nævnte kontaktoplysninger.

 

Hvilke rettigheder har den registrerede?
Enhver som har personoplysninger registreret hos L’EASY A/S har ifølge loven ret til at anmode om:

 

  • Indsigt i hvilke personoplysninger der behandles, hvorfra de indhentes, og med hvilket formål de behandles.
  • Berigtigelse af personoplysninger som er forkerte eller vildledende.
  • Sletning af personoplysninger som ikke længere kan behandles inden for lovens rammer.
  • Begrænsning af behandlingen af persondata.
  • At gøre indsigelse mod den behandling af personoplysninger som finder sted, herunder afgørelser som alene er baseret på automatisk behandling (profilering).

 

Rettighederne kan gøres gældende over for L’EASY A/S eller via kontakt til Datatilsynet.

Om L’EASY

Det er mere end 30 år siden, vi tog imod den første ordre på telefonen, og siden er det gået stærkt. Internettet har gjort det nemt, og handler du hos L’EASY bliver det endnu nemmere. Hver eneste dag kører Peter nemlig ud med elektronik og hvidevarer til danskere over hele landet.

Læs mere om L’EASY >>

Velkommen til kundeservice

Chat med os

Fortæl os, hvad du vil spørge om. Så hjælper vi dig hurtigst muligt.

Start chat

Ofte stillede spørgsmål

Her kan du finde svar på de mest almindelige spørgsmål. Klik på den kategori, dit spørgsmål handler om.

Vi har åbent døgnet rundt

Det er helt enkelt at bestille hos L'EASY – bare ring til os på telefon 88 88 88 88 eller bestil direkte i webshoppen. 

Vores telefoner er åbne alle ugens 7 dage fra kl. 8 - 22. Efter kl. 22 kan du lægge en besked, så kontakter vi dig hurtigst muligt. Vores webshop er åben døgnet rundt – så her kan du bestille, præcis når det passer dig!

Bestil på telefonen

Når du ringer 88 88 88 88, kan du vælge, hvilken afdeling du vil i kontakt med. Tryk 1, hvis du vil tale med en salgskonsulent.

Salgskonsulenten hjælper med at finde det produkt, der passer bedst til dig. Du kan bestille med det samme, og I aftaler også, hvornår Peter skal levere og installere dine varer.

Bestil i webshoppen

I vores webshop kan du stille og roligt finde de produkter, du søger. Bestil ved at trykke ”Læg i indkøbskurv” og følg vejledningen. Det er helt enkelt – og du kan hele tiden se, hvor langt du er i bestillingsprocessen.

Du har ikke købt noget, før du trykker ”Godkend” på sidste side i bestillingsprocessen. Du kan også altid slette de varer, du har lagt i din indkøbskurv.

Vi ekspederer som udgangspunkt din bestilling samme dag, vi modtager den. Når du bestiller i webshoppen, kontakter vi dig efterfølgende for at aftale, hvornår Peter skal levere og installere dine varer.

Vi leverer selvfølgelig hurtigst muligt, og sammen finder vi det tidspunkt, der passer dig bedst.

Vi leverer til alle brofaste områder i Danmark.

Luk

Hvornår passer det dig?

Uanset hvordan du bestiller og betaler - så aftaler vi et tidspunkt, hvor Peter leverer og installerer dine varer. Vi leverer hurtigst muligt, og sammen med dig finder vi den tid, der passer bedst.

Du betaler et leverings- og installationsgebyr på kr. 295-795. Hvis du køber flere produkter ad gangen, betaler du naturligvis kun ét gebyr - det dyreste - og sparer de øvrige.

Vi leverer til alle brofaste områder i Danmark.

Vi leverer direkte hjem til dig

Du slipper for at tænke på hjemtransport – vi leverer direkte hjem til dig. 

Hvis du har valgt at betale kontant, 12 mdr. rentefri (første måneds afdrag), eller der er aftalt en udbetaling på et finansieret køb, skal du betale det aftalte beløb kontant ved levering.

Når Peter kommer, kører han varerne ind, pakker dem ud og installerer dem til bestående lovlige installationer. Peter tager emballagen med retur – og hvis du ønsker det, tager han også dit gamle produkt med, så du sparer en tur på genbrugsstationen.

Du skal selv være hjemme, når Peter kommer – og hvis du har valgt at købe med finansiering, vil vi bede dig om at have følgende klar:

- De seneste 3 måneders lønsedler
- Foto ID (kørekort, pas e. lign.)
- Sygesikringsbevis

Du kan også selv afhente dit køb

Du kan spare gebyret til levering og installering, hvis du selv henter dit køb på et af vores tre lagre i Odense, Brøndby eller Hobro.

Hvis du selv vil hente dit køb, skal du bestille på telefon 88 88 88 88 og aftale med salgskonsulenten, hvor og hvornår du helst vil hente.

Lageradresser:

Østergade 54
5000 Odense C
Mandag - fredag
Lørdag & søndag: Lukket

Vallensbækvej 18C
2605 Brøndby
Mandag - fredag
Lørdag & søndag: Lukket

Tåsingevej 12B
9500 Hobro
Mandag - fredag
Lørdag & søndag: Lukket

Luk

Betalingsformer

Hos L'EASY bestemmer du selv, hvordan du vil betale. Du kan vælge mellem:
- Kontant betaling, hvor du betaler hele beløbet på én gang.
- 12 mdr. rentefri, hvor du betaler over 12 mdr. med 0 % i rente.
- Finansiering, hvor du deler betalingen over en længere periode.
- Leje, hvor du kan returnere produktet, når du ikke længere har brug for det. Går produktet i stykker i lejeperioden, reparerer eller ombytter vi produktet uden merpris.

Kontant betaling

Du kan vælge at betale kontant – altså hele beløbet på én gang.
Vores kontantpriser er opgivet ekskl. levering og installation, men du betaler også et leverings- og installationsgebyr på kr. 295-795. Hvis du køber flere produkter ad gangen, betaler du naturligvis kun ét gebyr - det dyreste - og sparer de øvrige.

12 mdr. rentefri

Du kan dele din betaling op i 12 rater og betale over et år. Oprettelsen koster kun kr. 495,-, og du betaler 0 % i rente. Første rate betaler du ved levering, og dine månedlige betalinger er inkl. oprettelse, levering og installation.

Finansiering over en længere periode
Med finansiering deler du din betaling op i små, overskuelige rater og betaler over en længere periode. Du slipper for store éngangsudgifter, men bevarer overblikket over din økonomi med små faste månedlige ydelser. Du vælger selv løbetiden på din kontrakt afhængigt af, hvilken månedlig ydelse du foretrækker.

Ud over dit køb betaler du også et leverings- og installationsgebyr på kr. 295-795. Hvis du køber flere produkter ad gangen, betaler du naturligvis kun ét gebyr - det dyreste - og sparer de øvrige. Dine månedlige betalinger er inkl. oprettelse, levering og installation.
På alle produkter finder du oplysninger om afbetalingsperiode, kreditkøbsomkostninger og ÅOP. Ønsker du en kortere afbetalingsperiode, beregner vi den gerne for dig.

Leje fra 12 mdr.

Du kan også leje produkter hos L'EASY, og hos os er den korteste lejeperiode kun 12 måneder. Det er dog ikke alle typer produkter, vi lejer ud. Se, om der er opgivet en lejepris på det produkt, du ønsker at leje, eller ring til os på 88 88 88 88 og hør nærmere. Lejepriser er inkl. levering og installation. Der kommer et oprettelsesgebyr oveni.

Luk

Fortrydelsesret

Hvis du skifter mening eller fortryder dit køb, har du altid 14 dages fortrydelsesret fra leveringstidspunktet. Du skal bare kontakte os, så afhenter vi produktet. Vi kræver blot, at produktet returneres i samme stand, som det blev leveret.

Hvis tilbehøret til lyd- eller billedoptagelser er taget i brug, kan det dog IKKE returneres. Der skal derfor betales et beløb, som dækker værdien af tilbehøret. Beløbet kan du få oplyst på telefon 88 88 88 88.

På mobiltelefoner og mobilabonnementer vil der i nogle tilfælde være andre regler i forbindelse med fortrydelsesret. Se betingelser i forbindelse med dit mobilabonnement eller mobiltelefon.

Spørgsmål til brugen af dit produkt?

Hvis du har spørgsmål til, hvordan du bruger dit produkt, er du altid velkommen til at kontakte os. Du kan også ringe direkte til vores leverandørers telefonsupport, hvor der sidder produktuddannede medarbejdere klar til at hjælpe dig.

Bemærk – du kan ikke fejlmelde dit produkt hos leverandørerne, men du kan få hjælp til brugen af produktet.

Du kan finde en liste over leverandørernes telefonsupport her.

Problemer med dit produkt?

Hvis du oplever fejl eller problemer med dit produkt, vil vi meget gerne hjælpe dig. Men bemærk - måske kan du spare både tid og penge ved at undersøge sagen først. Du kan f.eks. undersøge, om problemet er beskrevet i vores "Spørgsmål og svar" (link?) og prøve at løse problemet ved hjælp af vejledningen.
Hvis du ikke selv kan løse problemet, skal du selvfølgelig ringe og fejlmelde dit produkt hos os på telefon 88 88 88 88.

Det vil være en stor hjælp for vores servicemedarbejdere, hvis du ved: Hvad får fejlen til at opstå? (Bestemte tastetryk, programmer m.m.  Er fejlen konstant eller periodisk?

Vores serviceafdelings åbningstider:

Mandag - torsdag: 8 - 20
Fredag:  8 - 19
Lørdag - søndag: 8 - 18

Luk

88 88 88 88

Skal vi ringe til dig? Bare skriv dine oplysninger her og angiv, hvornår det passer dig bedst.

kundeservice