88 88 88 88 - Vi sidder klar til at hjælpe

Komfur
Problem Årsag og løsning
Komfuret virker ikke

Tjek følgende, inden du tilkalder service:
Er der lys i displayet?
Er der strøm til komfuret?
Er der sprunget en sikring?
Er HFI relæ slået fra?

 

Komfuret giver stød

Tjek om det er tilsluttet med jordforbindelse  

 

Komfuret varmer ikke på alle kogeplader

Tjek sikringsskabet

 

Der kan være sprunget en sikring. – Alternativt kontakt Kundeservice

 

Kogezonerne på en glaskeramisk plade varmer ikke nok

Kogegrejet er ikke plant i bunden

Kontrollér kogegrejets bund. Se under ovenover

 

Kogegrejet passer ikke til kogezonen

 

For den bedste og hurtigste udnyttelse af varmen skal kogegrejet dække hele zonen, eller være lidt større. Hvis kogegrejet er for lille, går der for meget varme til spilde. Samtidig bliver rengøringen mere besværlig, hvis noget koger over. Overkoget vil løbe ned på den tændte kogezone og brænde sig fast. Husk at der kan være lidt i en stor gryde.

 

Brug kun kogegrej som passer til kogezonerne.

 
Kontrollér kogezonens opvarmningstid ved at gøre følgende: Kom 1 liter vand i en stålgryde med låg. Bring vandet i kog på højeste trin og mål opvarmningstiden. Opvarmningstiden for de enkelte kogezoner er følgende:

Ca. 25 min på 12 cm kogezone

Ca. 13 min på 14 cm kogezone

Ca. 10 min på 18 cm kogezone

Ca. 8 min på 21 cm kogezone

 

Der er anvendt kogegrej af aluminium

 

Aluminium er et godt materiale til stille kogning, men det giver længere opkogningstider.

 

Brug kogegrej af rustfrit stål, når der ønskes hurtig opkogning

 

Kogezonerne tænder og slukker hele tiden, også på højeste trin

Overhedningssikringerne slår til og fra uafhængig af indstillingstrin

 

Det er de indbyggede overhedningssikringer, som sikrer at den glaskeramiske plade ikke bliver overophedet. Det vil forekomme oftest, når der anvendes kogegrej med skæv bund, eller kogegrej, som ikke passer til kogezonerne.

 

Kogezonerne skal tænde og slukke, også på højeste trin. Det er en indbygget sikkerhed. Hvis problemet er stort, så prøv at kontrollere kogegrejet

 

Induktionszonerne støjer og klikker

Induktionsspole og ventilator afgiver lyde

 

Der vil forekomme støj fra induktionsspolerne og ventilatoren under brug. På de lave indstillinger vil der være klik-lyde. Klik-lydene forekommer, når varmen slås til og fra.

 

Noget kogegrej kan forstærke støjen

 

Kogegrej med tynd bund kan forstærke støjen.

 

Hvis støjen virker meget generende kan det være en løsning af skifte kogegrej.

 

Den glaskeramiske plade er skjoldet

Fugt eller rester af rengøringsmiddel

 

Den glaskeramiske plade har været fugtig ved opvarmning og / eller der sidder rester af rengøringsmiddel tilbage på pladen.

 

Efter rengøring af den glaskeramiske plade, skal den først tørres af med en fugtig klud for at fjerne rester af rengøringsmiddel. Derefter tørres den af med en tør klud. Det er vigtigt, at pladen er tør, når den tændes.  

 

Der er sølvlignende pletter på den glaskeramiske plade, som ikke kan fjernes ved rengøring. Det ser ud som om pletterne ligger under glasset.

Det er aluminumsafsmitning fra gryderne

 

Det kan forekomme både fra aluminiumsgryder og fra stålgryder med sandwichbund. Det ligger på oversiden af glaspladen og kan fjernes.

 

Pletterne er vanskelige at fjerne, men det kan gøres på følgende måde:

 

1. Kom et par dråber rengøringsmiddel til glaskeramik på pletten

2. Brug et stykke køkkenrulle og gnid hårdt med en finger over pletten. Der skal lægges kræfter i  

3. Når pletten løsnes ses det som grå afsmitning på køkkenrullen

 

Gentag evt. behandlingen

Fastbrændt snavs er umuligt at fjerne på emaljerede kogeplader

Sukkerholdige ting brænder meget fast i emaljen

 

Overkog, og især sukker og sukkerholdige retter, kan brænde sig meget fast i emaljen, men kan fjernes. Emaljebelægningen er i princippet flydende glas, som er lagt over massepladen. Emaljen er meget hård og kan tåle en hårdhændet behandling.

 

Rengør de emaljerede masseplader på følgende måde:

 

1. Fjern kraftigt indbrændte madrester med en barberbladsskarber

2. Rengør pladen med flydende skurecreme og en grov svamp

3. Skrub godt

4. Tør af med rent vand

5. Brænd resterende madrester bort ved at tænde på højeste trin

 

Afbrænd kun én plade ad gangen, da der bliver meget varmt.

 

Om L’EASY

Det er mere end 30 år siden, vi tog imod den første ordre på telefonen, og siden er det gået stærkt. Internettet har gjort det nemt, og handler du hos L’EASY, bliver det endnu nemmere. Peter leverer og installerer nemlig elektronik og hvidevarer til glade kunder.

Læs mere om L’EASY >>

Velkommen til kundeservice

Ofte stillede spørgsmål

Her kan du finde svar på de mest almindelige spørgsmål. Klik på den kategori, dit spørgsmål handler om.

Vi har åbent døgnet rundt

Det er helt enkelt at bestille hos L'EASY – bare ring til os på telefon 88 88 88 88 eller bestil direkte i webshoppen. 

Vores telefoner er åbne alle ugens 7 dage fra kl. 8 - 18. Efter kl. 18 kan du lægge en besked, så kontakter vi dig hurtigst muligt. Vores webshop er åben døgnet rundt – så her kan du bestille, præcis når det passer dig!

Bestil på telefonen

Når du ringer 88 88 88 88, kan du vælge, hvilken afdeling du vil i kontakt med. Tryk 1, hvis du vil tale med en salgskonsulent.

Salgskonsulenten hjælper med at finde det produkt, der passer bedst til dig. Du kan bestille med det samme, og I aftaler også, hvornår Peter skal levere og installere dine varer.

Bestil i webshoppen

I vores webshop kan du stille og roligt finde de produkter, du søger. Bestil ved at trykke ”Læg i indkøbskurv” og følg vejledningen. Det er helt enkelt – og du kan hele tiden se, hvor langt du er i bestillingsprocessen.

Du har ikke købt noget, før du trykker ”Godkend” på sidste side i bestillingsprocessen. Du kan også altid slette de varer, du har lagt i din indkøbskurv.

Vi ekspederer som udgangspunkt din bestilling samme dag, vi modtager den. Når du bestiller i webshoppen, kontakter vi dig efterfølgende for at aftale, hvornår Peter skal levere og installere dine varer.

Vi leverer selvfølgelig hurtigst muligt, og sammen finder vi det tidspunkt, der passer dig bedst.

Vi leverer til alle brofaste områder i Danmark.

Luk

Hvornår passer det dig?

Uanset hvordan du bestiller og betaler - så aftaler vi et tidspunkt, hvor Peter leverer og installerer dine varer. Vi leverer hurtigst muligt, og sammen med dig finder vi den tid, der passer bedst.

Du betaler et leverings- og installationsgebyr på kr. 295-795. Hvis du køber flere produkter ad gangen, betaler du naturligvis kun ét gebyr - det dyreste - og sparer de øvrige.

Vi leverer til alle brofaste områder i Danmark.

Vi leverer direkte hjem til dig

Du slipper for at tænke på hjemtransport – vi leverer direkte hjem til dig. 

Hvis du har valgt at betale kontant, 12 mdr. rentefri (første måneds afdrag), eller der er aftalt en udbetaling på et finansieret køb, skal du betale det aftalte beløb kontant ved levering.

Når Peter kommer, kører han varerne ind, pakker dem ud og installerer dem til bestående lovlige installationer. Peter tager emballagen med retur – og hvis du ønsker det, tager han også dit gamle produkt med, så du sparer en tur på genbrugsstationen.

Du skal selv være hjemme, når Peter kommer – og hvis du har valgt at købe med finansiering, vil vi bede dig om at have følgende klar:

- De seneste 3 måneders lønsedler
- Foto ID (kørekort, pas e. lign.)
- Sygesikringsbevis

Du kan også selv afhente dit køb

Du kan spare gebyret til levering og installering, hvis du selv henter dit køb på et af vores tre lagre i Odense, Brøndby eller Hobro.

Hvis du selv vil hente dit køb, skal du bestille på telefon 88 88 88 88 og aftale med salgskonsulenten, hvor og hvornår du helst vil hente.

Lageradresser:

Østergade 54
5000 Odense C
Mandag - fredag
Lørdag & søndag: Lukket

Vallensbækvej 18C
2605 Brøndby
Mandag - fredag
Lørdag & søndag: Lukket

Tåsingevej 12B
9500 Hobro
Mandag - fredag
Lørdag & søndag: Lukket

Luk

Betalingsformer

Hos L'EASY bestemmer du selv, hvordan du vil betale. Du kan vælge mellem:
- Kontant betaling, hvor du betaler hele beløbet på én gang.
- 12 mdr. rentefri, hvor du betaler over 12 mdr. med 0 % i rente.
- Finansiering, hvor du deler betalingen over en længere periode.
- Leje, hvor du kan returnere produktet, når du ikke længere har brug for det. Går produktet i stykker i lejeperioden, reparerer eller ombytter vi produktet uden merpris.

Kontant betaling

Du kan vælge at betale kontant – altså hele beløbet på én gang.
Vores kontantpriser er opgivet ekskl. levering og installation, men du betaler også et leverings- og installationsgebyr på kr. 295-795. Hvis du køber flere produkter ad gangen, betaler du naturligvis kun ét gebyr - det dyreste - og sparer de øvrige.

12 mdr. rentefri

Du kan dele din betaling op i 12 rater og betale over et år. Oprettelsen koster kun kr. 495,-, og du betaler 0 % i rente. Første rate betaler du ved levering, og dine månedlige betalinger er inkl. oprettelse, levering og installation.

Finansiering over en længere periode
Med finansiering deler du din betaling op i små, overskuelige rater og betaler over en længere periode. Du slipper for store éngangsudgifter, men bevarer overblikket over din økonomi med små faste månedlige ydelser. Du vælger selv løbetiden på din kontrakt afhængigt af, hvilken månedlig ydelse du foretrækker.

Ud over dit køb betaler du også et leverings- og installationsgebyr på kr. 295-795. Hvis du køber flere produkter ad gangen, betaler du naturligvis kun ét gebyr - det dyreste - og sparer de øvrige. Dine månedlige betalinger er inkl. oprettelse, levering og installation.
På alle produkter finder du oplysninger om afbetalingsperiode, kreditkøbsomkostninger og ÅOP. Ønsker du en kortere afbetalingsperiode, beregner vi den gerne for dig.

Leje fra 12 mdr.

Du kan også leje produkter hos L'EASY, og hos os er den korteste lejeperiode kun 12 måneder. Det er dog ikke alle typer produkter, vi lejer ud. Se, om der er opgivet en lejepris på det produkt, du ønsker at leje, eller ring til os på 88 88 88 88 og hør nærmere. Lejepriser er inkl. levering og installation. Der kommer et oprettelsesgebyr oveni.

Luk

Fortrydelsesret

Hvis du skifter mening eller fortryder dit køb, har du altid 14 dages fortrydelsesret fra leveringstidspunktet. Du skal bare kontakte os, så afhenter vi produktet. Vi kræver blot, at produktet returneres i samme stand, som det blev leveret.

Hvis tilbehøret til lyd- eller billedoptagelser er taget i brug, kan det dog IKKE returneres. Der skal derfor betales et beløb, som dækker værdien af tilbehøret. Beløbet kan du få oplyst på telefon 88 88 88 88.

På mobiltelefoner og mobilabonnementer vil der i nogle tilfælde være andre regler i forbindelse med fortrydelsesret. Se betingelser i forbindelse med dit mobilabonnement eller mobiltelefon.

Spørgsmål til brugen af dit produkt?

Hvis du har spørgsmål til, hvordan du bruger dit produkt, er du altid velkommen til at kontakte os. Du kan også ringe direkte til vores leverandørers telefonsupport, hvor der sidder produktuddannede medarbejdere klar til at hjælpe dig.

Bemærk – du kan ikke fejlmelde dit produkt hos leverandørerne, men du kan få hjælp til brugen af produktet.

Du kan finde en liste over leverandørernes telefonsupport her.

Problemer med dit produkt?

Hvis du oplever fejl eller problemer med dit produkt, vil vi meget gerne hjælpe dig. Men bemærk - måske kan du spare både tid og penge ved at undersøge sagen først. Du kan f.eks. undersøge, om problemet er beskrevet i vores "Spørgsmål og svar" (link?) og prøve at løse problemet ved hjælp af vejledningen.
Hvis du ikke selv kan løse problemet, skal du selvfølgelig ringe og fejlmelde dit produkt hos os på telefon 88 88 88 88.

Det vil være en stor hjælp for vores servicemedarbejdere, hvis du ved: Hvad får fejlen til at opstå? (Bestemte tastetryk, programmer m.m.  Er fejlen konstant eller periodisk?

Vores serviceafdelings åbningstider:

Mandag - torsdag: 8 - 20
Fredag:  8 - 19
Lørdag - søndag: 8 - 18

Luk

88 88 88 88

Skal vi ringe til dig? Bare skriv dine oplysninger her og angiv, hvornår det passer dig bedst.

kundeservice