88 88 88 88 - Vi sidder klar til at hjælpe

Levering

Værd at vide om levering

Hvornår passer det dig?
Uanset om du bestiller via telefon eller via vores webshop - og uanset hvilken betalingsform du foretrækker - så aftaler du en leveringstid, hvor Peter skal komme og levere og installere dine varer.

Vi leverer selvfølgelig hurtigst muligt, og finder sammen med dig den tid, der passer bedst.

Vi leverer til alle brofaste områder i Danmark, og der opkræves et leverings- og installationsgebyr ved alle betalingsformer på mellem kr. 295-795. Såfremt du køber flere produkter ad gangen, betaler du naturligvis kun for levering og installering én gang (det højeste gebyr betales).

Levering direkte hjem til dig
Du slipper for at tænke på hjemtransport – vi leverer direkte hjem til dig.

Hvis du har valgt at betale kontant, 12 mdr. rentefri (første måneds afdrag) eller der er aftalt en udbetaling på et finansieret køb, så skal du betale det aftalte beløb kontant ved levering.

Når Peter kommer, kører han varerne ind, pakker dem ud og installerer dem til bestående lovlige installationer. Peter tager emballagen med retur – og hvis du ønsker det tager han også dit eventuelle gamle produkt med, så du sparer en tur på genbrugsstationen.

Du skal selv være hjemme, når Peter kommer – og såfremt du har valgt at købe med finansiering, vil vi bede dig om at have følgende klar:

  • de seneste 3 lønsedler
  • foto ID (kørekort, pas e. lign.)
  • sygesikringsbevis


Mulighed for at afhente dit køb
Du kan spare omkostningen til levering og installering ved at fravælge denne service og afhente dit køb på et af vores tre lagre i henholdsvis Odense, Brøndby og Hobro.

Hvis du ønsker at afhente dit køb, skal du afgive din bestilling via vores call center på 88 88 88 88 og aftale med vores medarbejder, hvilket lager der passer dig bedst.

Lageradresser og åbningstider:

Østergade 54
5000 Odense C
Mandag-fredag: 9 - 12
Lørdag + søndag: Lukket

Vallensbækvej 18C
2605 Brøndby
Mandag-fredag: 10 - 12
Lørdag + søndag: Lukket

Tåsingevej 12B
9500 Hobro
Mandag-fredag: 10 - 12
Lørdag + søndag: Lukket

 

Installationskrav

Det er en forudsætning, at du har lovlig bestående installation til el og vand, og at tilslutningen kan foretages uden udskiftning af de standard monterede slanger, ledninger og stik.

Følgende lovlige installationer skal være til stede, når Peter ankommer:
- HPFI Relæ

For opvaskemaskiner og vaskemaskiner gælder også:
- Let tilgængelig og fuld funktionsdygtig vandhane med kontraventil og udvendig gevindstørrelse på 1/2" eller 3/4", svarende til 19 eller 24 mm.

- Hvis opvaskemaskinen eller vaskemaskinen er med Waterproof/Aquastop, skal vandhanen være hævet min. 30 cm over gulv eller skabsbund.

- Der skal være fast afløbsrør til vask med en diameter på mindst 30 mm

- Tilslutning af afløb skal kunne foretages min. 60 cm og max. 90 cm over gulvet.

 

Hvad Peter gør og ikke gør

Produkt Det gør Peter Det gør Peter ikke
Generelt Peter fjerner emballagen
Peter finder brugsanvisningen frem
Peter tage dit udtjente produkt med retur - så du slipper for besværet.
 
Fladskærms-TV Peter pakker dit nye TV ud, stiller det op og tilslutter det
Peter tilslutter dit øvrige udstyr (f.eks. DVD)
Peter indlæser programmer og sorterer dem efter dit ønske
Peter flytter evt. dit gamle TV, eller tager det med retur, hvis du ønsker det.
Peter installerer dit smart-tv og sætter det op til dit færdigopsatte trådløse netværk.
Peter programmerer ikke dit øvrige udstyr
Vægmontering af fladskærms-TV Ved køb af vægbeslag og TV, hænger Peter din fladskærm op uanset hvilken type væg du har.  
DVD/ Blu-ray/Optager Peter pakker din nye DVD ud, stiller den op og tilslutter den
Peter sørger for opsætning af sprog og format
Peter indlæser kanaler og sorterer dem efter dit ønske
Peter programmerer ikke dit øvrige udstyr
Surround anlæg Peter pakker dit nye surround anlæg ud, stiller det op og tilslutter det
Peter indlæser kanaler og sorterer dem efter dit ønske
Peter forlænger ikke ledninger
Peter fæster ikke ledninger
Peter hænger ikke højttalere op
Musikanlæg Peter pakker dit nye musikanlæg ud, stiller det op og tilslutter det
Peter indlæser kanaler og sorterer dem efter dit ønske
Peter forlænger ikke ledninger
Peter fæster ikke ledninger
Videokamera Peter pakker dit nye videokamera ud
Peter tilslutter lader og sætter batteri i
Peter indstiller tid og dato
Peter sætter DV-bånd/disc i
Peter instruerer ikke i brug af videokamera
Digital kamera Peter pakker dit nye kamera ud
Peter tilslutter lader og sætter batteri i
Peter indstiller tid og dato
Peter sætter memory-kort i
Peter instruerer ikke i brug af kamera
Tablet Peter pakker din nye tablet ud, stiller den op og tænder den. Peter starter tabletten op og tilkobler den til dit færdig opsatte trådløse netværk.  Peter installerer ikke dit software/hardware
Peter installerer ikke Office-pakke  antivirus eller mail.
Bærbar PC Peter pakker din nye bærbare PC ud, stiller den op, tilslutter og tænder
Peter tilslutter dit øvrige hardware (f.eks. printer)
Peter installerer din PC og sætter det op til dit færdigopsatte trådløse netværk.
Peter installerer ikke dit software/hardware
Peter installerer ikke Office-pakke  antivirus eller mail.
Stationær PC Peter pakker din nye stationære PC ud, stiller den op, tilslutter og tænder
Peter tilslutter dit øvrige hardware (f.eks. printer)
Peter installerer ikke dit eksisterende software/hardware
Peter installerer ikke Office-pakke, antivirus eller mail.
Printer Peter pakker din nye printer ud, stiller den op og tilslutter
Peter monterer farvepatroner
Peter installerer printer-driver på din PC
 
Spillekonsol Peter pakker din nye spillekonsol ud og tilslutter Peter instruerer ikke i brug af spil m.m.
Mobiltelefon Peter pakker din nye mobiltelefon ud og tænder den
Peter sætter batteri og sim-kort i
Peter opsætter ikke mobiltelefonen med dine personlige indstillinger
Vaskemaskine, alm. Peter pakker din nye vaskemaskine ud og stiller den op
Peter tilslutter slanger og el til bestående lovlig installation
Peter monterer slanger op til max. 3 meter
Peter monterer evt. længere ledning
Peter fjerner transportbeslag
Peter afmonterer din evt. gamle vaskemaskine. Han kan også tage den med retur, så du slipper for besværet.
Peter fjerner ikke skabe
Peter monterer ikke haner og afløb
Peter borer ikke huller i skabe eller vægge
Vaskemaskine, topbetjent Peter pakker din nye vaskemaskine ud og stiller den op
Peter tilslutter slanger og el til bestående lovlig installation
Peter monterer lynkobling
Peter monterer slanger op til max. 3 meter
Peter monterer evt. længere ledning
Peter fjerner transportbeslag
Peter afmonterer din evt. gamle vaskemaskine. Han kan også tage den med retur, så du slipper for besværet.
Peter fjerner ikke skabe
Peter monterer ikke haner og afløb

 

Tørretumbler Peter pakker din nye tørretumbler ud og stiller den op
Peter tilslutter el til bestående lovlig installation
Peter monterer evt. aftræksslange på tumbler og udluftning
Peter afmonterer din evt. gamle tørretumbler. Han kan også tage den med retur, så du slipper for besværet.
Peter laver ikke hul i væg eller loft til aftræksslange
Opvaskemaskine Peter pakker din nye opvaskemaskine ud og stiller den op
Peter justerer ben
Peter tilslutter slanger og el til bestående lovlig installation
Peter indstiller evt. dosering på salt og afspænding
Peter afmonterer din evt. gamle opvaskemaskine. Han kan også tage den med retur, så du slipper for besværet.
Peter fjerner ikke skabe
Peter saver ikke huller i skabe eller væg
Peter forlænger ikke slanger
Komfur Peter pakker dit nye komfur og stiller det op
Peter justerer ben og evt. højde
Peter tilslutter el til bestående lovlig installation
Peter afmonterer dit evt. gamle komfur. Han kan også tage det med retur, så du slipper for besværet.
 
Mikroovn Peter pakker din nye mikroovn ud, stiller den op og tilslutter  
Køleskabe/Frysere Peter pakker dit nye køleskab/fryser ud, stiller det op og tilslutter
Peter fjerner tape og transportbeskyttelse
Peter afmonterer dit evt. gamle køle- eller fryseskab. Han kan også tage det med retur, hvis du ønsker at slippe for besværet.
Peter modificerer ikke køkkenskabe/skabe
EL Peter installerer til lovlig bestående elinstallationer.
Peter monterer i eldåser og stikkontakter.
Peter installerer ikke til ulovlige elinstallationer.
Dvs. at eldåser og stikkontakter skal være funktionsdygtige og intakte.
VAND Peter sætter slange på rør/hane
Peter monterer forskruning til rigtig dimensionering
Peter monterer ikke rør og hane
Peter monterer ikke tilløbsslanger med spændebånd
AFLØB Peter monterer slange på maskinen, hvis den ikke er monteret fra producenten
Peter sætter i afløbsrør eller monterer på afløb
Peter udskifter ikke afløbsrør eller dele heraf
AFTRÆK Peter monterer slange på maskine og rør Peter laver ikke hul i væg eller loft til aftræksslange

Om L’EASY

Det er mere end 30 år siden, vi tog imod den første ordre på telefonen, og siden er det gået stærkt. Internettet har gjort det nemt, og handler du hos L’EASY bliver det endnu nemmere. Hver eneste dag kører Peter nemlig ud med elektronik og hvidevarer til danskere over hele landet.

Læs mere om L’EASY >>

Velkommen til kundeservice

Chat med os

Fortæl os, hvad du vil spørge om. Så hjælper vi dig hurtigst muligt.

Start chat

Ofte stillede spørgsmål

Her kan du finde svar på de mest almindelige spørgsmål. Klik på den kategori, dit spørgsmål handler om.

Vi har åbent døgnet rundt

Det er helt enkelt at bestille hos L'EASY – bare ring til os på telefon 88 88 88 88 eller bestil direkte i webshoppen. 

Vores telefoner er åbne alle ugens 7 dage fra kl. 8 - 22. Efter kl. 22 kan du lægge en besked, så kontakter vi dig hurtigst muligt. Vores webshop er åben døgnet rundt – så her kan du bestille, præcis når det passer dig!

Bestil på telefonen

Når du ringer 88 88 88 88, kan du vælge, hvilken afdeling du vil i kontakt med. Tryk 1, hvis du vil tale med en salgskonsulent.

Salgskonsulenten hjælper med at finde det produkt, der passer bedst til dig. Du kan bestille med det samme, og I aftaler også, hvornår Peter skal levere og installere dine varer.

Bestil i webshoppen

I vores webshop kan du stille og roligt finde de produkter, du søger. Bestil ved at trykke ”Læg i indkøbskurv” og følg vejledningen. Det er helt enkelt – og du kan hele tiden se, hvor langt du er i bestillingsprocessen.

Du har ikke købt noget, før du trykker ”Godkend” på sidste side i bestillingsprocessen. Du kan også altid slette de varer, du har lagt i din indkøbskurv.

Vi ekspederer som udgangspunkt din bestilling samme dag, vi modtager den. Når du bestiller i webshoppen, kontakter vi dig efterfølgende for at aftale, hvornår Peter skal levere og installere dine varer.

Vi leverer selvfølgelig hurtigst muligt, og sammen finder vi det tidspunkt, der passer dig bedst.

Vi leverer til alle brofaste områder i Danmark.

Luk

Hvornår passer det dig?

Uanset hvordan du bestiller og betaler - så aftaler vi et tidspunkt, hvor Peter leverer og installerer dine varer. Vi leverer hurtigst muligt, og sammen med dig finder vi den tid, der passer bedst.

Du betaler et leverings- og installationsgebyr på kr. 295-795. Hvis du køber flere produkter ad gangen, betaler du naturligvis kun ét gebyr - det dyreste - og sparer de øvrige.

Vi leverer til alle brofaste områder i Danmark.

Vi leverer direkte hjem til dig

Du slipper for at tænke på hjemtransport – vi leverer direkte hjem til dig. 

Hvis du har valgt at betale kontant, 12 mdr. rentefri (første måneds afdrag), eller der er aftalt en udbetaling på et finansieret køb, skal du betale det aftalte beløb kontant ved levering.

Når Peter kommer, kører han varerne ind, pakker dem ud og installerer dem til bestående lovlige installationer. Peter tager emballagen med retur – og hvis du ønsker det, tager han også dit gamle produkt med, så du sparer en tur på genbrugsstationen.

Du skal selv være hjemme, når Peter kommer – og hvis du har valgt at købe med finansiering, vil vi bede dig om at have følgende klar:

- De seneste 3 måneders lønsedler
- Foto ID (kørekort, pas e. lign.)
- Sygesikringsbevis

Du kan også selv afhente dit køb

Du kan spare gebyret til levering og installering, hvis du selv henter dit køb på et af vores tre lagre i Odense, Brøndby eller Hobro.

Hvis du selv vil hente dit køb, skal du bestille på telefon 88 88 88 88 og aftale med salgskonsulenten, hvor og hvornår du helst vil hente.

Lageradresser:

Østergade 54
5000 Odense C
Mandag - fredag
Lørdag & søndag: Lukket

Vallensbækvej 18C
2605 Brøndby
Mandag - fredag
Lørdag & søndag: Lukket

Tåsingevej 12B
9500 Hobro
Mandag - fredag
Lørdag & søndag: Lukket

Luk

Betalingsformer

Hos L'EASY bestemmer du selv, hvordan du vil betale. Du kan vælge mellem:
- Kontant betaling, hvor du betaler hele beløbet på én gang.
- 12 mdr. rentefri, hvor du betaler over 12 mdr. med 0 % i rente.
- Finansiering, hvor du deler betalingen over en længere periode.
- Leje, hvor du kan returnere produktet, når du ikke længere har brug for det. Går produktet i stykker i lejeperioden, reparerer eller ombytter vi produktet uden merpris.

Kontant betaling

Du kan vælge at betale kontant – altså hele beløbet på én gang.
Vores kontantpriser er opgivet ekskl. levering og installation, men du betaler også et leverings- og installationsgebyr på kr. 295-795. Hvis du køber flere produkter ad gangen, betaler du naturligvis kun ét gebyr - det dyreste - og sparer de øvrige.

12 mdr. rentefri

Du kan dele din betaling op i 12 rater og betale over et år. Oprettelsen koster kun kr. 495,-, og du betaler 0 % i rente. Første rate betaler du ved levering, og dine månedlige betalinger er inkl. oprettelse, levering og installation.

Finansiering over en længere periode
Med finansiering deler du din betaling op i små, overskuelige rater og betaler over en længere periode. Du slipper for store éngangsudgifter, men bevarer overblikket over din økonomi med små faste månedlige ydelser. Du vælger selv løbetiden på din kontrakt afhængigt af, hvilken månedlig ydelse du foretrækker.

Ud over dit køb betaler du også et leverings- og installationsgebyr på kr. 295-795. Hvis du køber flere produkter ad gangen, betaler du naturligvis kun ét gebyr - det dyreste - og sparer de øvrige. Dine månedlige betalinger er inkl. oprettelse, levering og installation.
På alle produkter finder du oplysninger om afbetalingsperiode, kreditkøbsomkostninger og ÅOP. Ønsker du en kortere afbetalingsperiode, beregner vi den gerne for dig.

Leje fra 12 mdr.

Du kan også leje produkter hos L'EASY, og hos os er den korteste lejeperiode kun 12 måneder. Det er dog ikke alle typer produkter, vi lejer ud. Se, om der er opgivet en lejepris på det produkt, du ønsker at leje, eller ring til os på 88 88 88 88 og hør nærmere. Lejepriser er inkl. levering og installation. Der kommer et oprettelsesgebyr oveni.

Luk

Fortrydelsesret

Hvis du skifter mening eller fortryder dit køb, har du altid 14 dages fortrydelsesret fra leveringstidspunktet. Du skal bare kontakte os, så afhenter vi produktet. Vi kræver blot, at produktet returneres i samme stand, som det blev leveret.

Hvis tilbehøret til lyd- eller billedoptagelser er taget i brug, kan det dog IKKE returneres. Der skal derfor betales et beløb, som dækker værdien af tilbehøret. Beløbet kan du få oplyst på telefon 88 88 88 88.

På mobiltelefoner og mobilabonnementer vil der i nogle tilfælde være andre regler i forbindelse med fortrydelsesret. Se betingelser i forbindelse med dit mobilabonnement eller mobiltelefon.

Spørgsmål til brugen af dit produkt?

Hvis du har spørgsmål til, hvordan du bruger dit produkt, er du altid velkommen til at kontakte os. Du kan også ringe direkte til vores leverandørers telefonsupport, hvor der sidder produktuddannede medarbejdere klar til at hjælpe dig.

Bemærk – du kan ikke fejlmelde dit produkt hos leverandørerne, men du kan få hjælp til brugen af produktet.

Du kan finde en liste over leverandørernes telefonsupport her.

Problemer med dit produkt?

Hvis du oplever fejl eller problemer med dit produkt, vil vi meget gerne hjælpe dig. Men bemærk - måske kan du spare både tid og penge ved at undersøge sagen først. Du kan f.eks. undersøge, om problemet er beskrevet i vores "Spørgsmål og svar" (link?) og prøve at løse problemet ved hjælp af vejledningen.
Hvis du ikke selv kan løse problemet, skal du selvfølgelig ringe og fejlmelde dit produkt hos os på telefon 88 88 88 88.

Det vil være en stor hjælp for vores servicemedarbejdere, hvis du ved: Hvad får fejlen til at opstå? (Bestemte tastetryk, programmer m.m.  Er fejlen konstant eller periodisk?

Vores serviceafdelings åbningstider:

Mandag - torsdag: 8 - 20
Fredag:  8 - 19
Lørdag - søndag: 8 - 18

Luk

88 88 88 88

Skal vi ringe til dig? Bare skriv dine oplysninger her og angiv, hvornår det passer dig bedst.

kundeservice