88 88 88 88 - Vi sidder klar til at hjælpe

Opvaskemaskine
Problem Årsag og løsning
Opvaskemaskinen vil ikke starte

Tjek følgende, inden du tilkalder service:
Er der lys i displayet?
Er der strøm til maskinen?
Er der sprunget en sikring?
Er HFI relæ slået fra?
Er lågen ordentlig lukket? 

 

Opvaskemaskinen tager ikke vand ind (skriver fejlkode E10 i evt. display)

Maskinen har tilløbsproblemer
Tjek om der er åbent for vandet til maskinen.
Tjek om der skulle være knæk på tilløbsslangen.
Er der problemer med vandtrykket? 

 

Der ligger vand i bunden af opvaskemaskinen (skriver E20 i evt. display)

Maskinen har afløbsproblemer

Tjek afløbet under vasken.

Rens filteret i bunden af maskinen.

 

 

Opvaskemaskinen opfører sig mærkeligt (skriver E30-E90 i displayet)

Kontakt kundeservice

 

Opvaskemaskinen slår HFI-relæ ud

Kontakt kundeservice

 

Opvaskemaskinen giver stød

Tjek om den er tilsluttet med jordforbindelse 

 

Opvaskemaskinen vil ikke varme vandet op

Varmelegeme er defekt

Kontakt kundeservice

 

Opvaskemaskinen vasker ikke rent, servicet er snavset

Tilstoppede filtre

Tilstoppede filtre mindsker vandgennemstrømningen til pumpen. Der pumpes mindre vand rundt til opvask og vandtrykket bliver lavere. Skylningen og vasken af servicet bliver dårligere.

Tag filtrene ud og tøm dem. Rengør filtrene under rindende vand med en børste. Ved rengøring af finfilteret er det vigtigt at rense det på bagsiden, selvom det ser rent ud på oversiden.
Madrester i filtrene kan genudfældes i opvasken. Hvis det ser ud som om der ligger sand eller grus i bunden af f.eks. kopper, skyldes det genudfældning af madrester fra filtrene.

Blokerede spulearme
Tag spulearmene ud og rens under vandhanen og sørg for at alle huller ikke er tilstoppet

Lange køkkenredskaber, der er placeret i bestikkurven kan blokere den øverste spulearm. Tynde køkkenredskaber, eller bestik med tynde skafter, der er placeret i bestikkurven, kan stikke gennem bestikkurvens huller og blokere den nederste spulearm.

Læg lange køkkenredskaber i den øverste kurv. Placér tyndskaftet bestik med skaftet opad i bestikkurven. Hvis opvaskemaskinen er udstyret med bestikbakke i den øverste kurv, er det en fordel at placere tyndskaftet bestik i bestikbakken.


Tilstoppede spulearme
Frugtkerner og lignende fremmedlegemer, der kan passere grovfilteret, kan tilstoppe hullerne i spulearmene. Overspulingen af servicet vil blive dårligere.

Gammel sæbe

Sæbe, der har stået længe, kan dele sig i lag. Når man bruger af det øverste lag, kommer der for lidt vaskeaktive stoffer i opvaskemaskinen. Klor i sæben kan være fordampet, hvis sæben har stået for længe. Hvis der er for lidt klor eller andet blegemiddel i sæben, vil f.eks. tekopper ikke blive rene.

Bland eller ryst sæben inden den bruges. Sørg for at sæbebeholderen altid holdes tæt tillukket.

Dårlige afløbsforhold
Hvis afløbsslangen har langt fald tilbage mod opvaskemaskinen, kan det bevirke at snavset vand løber tilbage i opvaskemaskinen.

Hæv afløbsslangen op i niveau med maskinens overkant, så nær maskinen som muligt. Se brugsanvisningen

Forkert programvalg

Vask ved for lav temperatur eller i for kort tid kan give et dårligt opvaskeresultat.

Vælg et program med højere temperatur og længere vasketid.

 

Dårlig eller ingen skylning
Ved fyldning af opvaskemaskinen er det vigtigt at fjerne madrester fra servicet. Hvis maskinen ikke skal vaske op med det samme, kan madrester tørre ind. Rester af stærke madvarer f.eks. chili, paprika, ketchup o.lign. kan ætse sig ind i servicet, hvis det får lov at blive siddende. Andre madrester som f.eks. æg og spinat vil brænde sig fast til servicet i stedet for at blive vasket af, når det udsættes for det varme vand i hovedvasken.

Skyl altid servicet af inden opvask, enten i køkkenvasken eller brug opvaskemaskinens skylleprogram. 

 

Servicet har hvide belægninger

For lille sæbedosering medfører at der ikke er nok vaskeaktive stoffer i vandet. Det giver kalksæbeforbindelser på servicet.

 

Læs altid doseringsvejledningen på sæbeemballagen, da doseringen varierer fra det ene opvaskemiddel til det andet

Ingen saltdosering Manglende salt i opvaskemaskinens blødgøringsanlæg giver kalkbelægninger på servicet.

Kontrollér at der er salt i blødgøringsanlægget.

Forkert saltdosering Hvis opvaskemaskinens saltdosering er indstillet for lavt, vil der blive doseret for lidt salt i hver opvask. Det vil medføre kalkbelægninger på servicet.

Kontrollér at opvaskemaskinens saltdosering er indstillet korrekt, så det stemmer overens med vandets hårdhed. Det lokale vandværk kan oplyse om vandets hårdhed.

Forkert salt
Fint filtersalt har tendens til at pakke sig. Vandets passage igennem blødgøringsanlægget bliver vanskeligere, og kalken fra vandet bliver ikke fjernet effektivt nok. Det tilbageværende kalk i vandet vil vise sig som kalkbelægninger på servicet.

Brug groft filtersalt i blødgøringsanlægget.

 

Der kommer rustpletter på vores bestik

Undlad at vaske f.eks. æggedeler og osteskærer i opvaskemaskinen

 

Servicet har en blålig eller kilstret overflade

For høj dosering af afspændingsmiddel

For meget afspændingsmiddel i sidste skyl sætter sig som en blålig hinde på servicet. Hvis hinden ikke fjernes, kan den brænde fast ved gentagen vask og tørringer.

Sæt doseringen af afspændingsmiddel ned.

Utæt låg til afspændingsmiddelbeholderen
Hvis låget ikke er lukket korrekt vil afspændingsmiddel komme ud i opvaskevandet.

Kontrollér om der er snavs omkring beholderens åbning.

Kontrollér lågets gummipakning.

Vær opmærksom på at låget er lukket korrekt.

 

Servicet er vådt efter endt opvask

Fordybning i bunden af kopper og glas Tjek om der er påfyldt afspændingsmiddel

I bunden af kopper og glas kan der stå vand, som ikke fordamper under tørringen. Dette vand medfører at der er fugtigt i opvaskemaskinen, så resten af servicet også virker vådt.

Tør vandet op med et viskestykke, når opvaskemaskinen er færdig. Lad derefter opvaskemaskinens dør stå på klem i min. 30 min. inden opvaskemaskinen tømmes.

Køkkengrej af plast og træ
Plast og træ tørrer ikke så godt som glas og porcelæn. Når der er mange plast- eller trædele i opvaskemaskinen vil der være meget kondensvand i opvaskemaskinen er endt tørring.

Tag plast- og trædele ud af opvaskemaskinen og tør dem af med et viskestykke. Lad derefter opvaskemaskinens dør stå på klem i min. 30 min. inden opvaskemaskinen tømmes 

 

Om L’EASY

Det er mere end 30 år siden, vi tog imod den første ordre på telefonen, og siden er det gået stærkt. Internettet har gjort det nemt, og handler du hos L’EASY, bliver det endnu nemmere. Peter leverer og installerer nemlig elektronik og hvidevarer til glade kunder.

Læs mere om L’EASY >>

Velkommen til kundeservice

Ofte stillede spørgsmål

Her kan du finde svar på de mest almindelige spørgsmål. Klik på den kategori, dit spørgsmål handler om.

Vi har åbent døgnet rundt

Det er helt enkelt at bestille hos L'EASY – bare ring til os på telefon 88 88 88 88 eller bestil direkte i webshoppen. 

Vores telefoner er åbne alle ugens 7 dage fra kl. 8 - 18 i hverdagene og 10 - 18 i weekender. Efter kl. 18 kan du lægge en besked, så kontakter vi dig hurtigst muligt. Vores webshop er åben døgnet rundt – så her kan du bestille, præcis når det passer dig!

Bestil på telefonen

Når du ringer 88 88 88 88, kan du vælge, hvilken afdeling du vil i kontakt med. Tryk 1, hvis du vil tale med en salgskonsulent.

Salgskonsulenten hjælper med at finde det produkt, der passer bedst til dig. Du kan bestille med det samme, og I aftaler også, hvornår Peter skal levere og installere dine varer.

Bestil i webshoppen

I vores webshop kan du stille og roligt finde de produkter, du søger. Bestil ved at trykke ”Læg i indkøbskurv” og følg vejledningen. Det er helt enkelt – og du kan hele tiden se, hvor langt du er i bestillingsprocessen.

Du har ikke købt noget, før du trykker ”Godkend” på sidste side i bestillingsprocessen. Du kan også altid slette de varer, du har lagt i din indkøbskurv.

Vi ekspederer som udgangspunkt din bestilling samme dag, vi modtager den. Når du bestiller i webshoppen, kontakter vi dig efterfølgende for at aftale, hvornår Peter skal levere og installere dine varer.

Vi leverer selvfølgelig hurtigst muligt, og sammen finder vi det tidspunkt, der passer dig bedst.

Vi leverer til alle brofaste områder i Danmark.

Luk

Hvornår passer det dig?

Uanset hvordan du bestiller og betaler - så aftaler vi et tidspunkt, hvor Peter leverer og installerer dine varer. Vi leverer hurtigst muligt, og sammen med dig finder vi den tid, der passer bedst.

Du betaler et leverings- og installationsgebyr på kr. 295-795. Hvis du køber flere produkter ad gangen, betaler du naturligvis kun ét gebyr - det dyreste - og sparer de øvrige.

Vi leverer til alle brofaste områder i Danmark.

Vi leverer direkte hjem til dig

Du slipper for at tænke på hjemtransport – vi leverer direkte hjem til dig. 

Hvis du har valgt at betale kontant, 12 mdr. rentefri (første måneds afdrag), eller der er aftalt en udbetaling på et finansieret køb, skal du betale det aftalte beløb kontant ved levering.

Når Peter kommer, kører han varerne ind, pakker dem ud og installerer dem til bestående lovlige installationer. Peter tager emballagen med retur – og hvis du ønsker det, tager han også dit gamle produkt med, så du sparer en tur på genbrugsstationen.

Du skal selv være hjemme, når Peter kommer – og hvis du har valgt at købe med finansiering, vil vi bede dig om at have følgende klar:

- De seneste 3 måneders lønsedler
- Foto ID (kørekort, pas e. lign.)
- Sygesikringsbevis

Du kan også selv afhente dit køb

Du kan spare gebyret til levering og installering, hvis du selv henter dit køb på et af vores tre lagre i Odense, Brøndby eller Hobro.

Hvis du selv vil hente dit køb, skal du bestille på telefon 88 88 88 88 og aftale med salgskonsulenten, hvor og hvornår du helst vil hente.

Lageradresser:

Østergade 54
5000 Odense C
Mandag - fredag
Lørdag & søndag: Lukket

Vallensbækvej 18C
2605 Brøndby
Mandag - fredag
Lørdag & søndag: Lukket

Tåsingevej 12B
9500 Hobro
Mandag - fredag
Lørdag & søndag: Lukket

Luk

Betalingsformer

Hos L'EASY bestemmer du selv, hvordan du vil betale. Du kan vælge mellem:
- Kontant betaling, hvor du betaler hele beløbet på én gang.
- 12 mdr. rentefri, hvor du betaler over 12 mdr. med 0 % i rente.
- Finansiering, hvor du deler betalingen over en længere periode.
- Leje, hvor du kan returnere produktet, når du ikke længere har brug for det. Går produktet i stykker i lejeperioden, reparerer eller ombytter vi produktet uden merpris.

Kontant betaling

Du kan vælge at betale kontant – altså hele beløbet på én gang.
Vores kontantpriser er opgivet ekskl. levering og installation, men du betaler også et leverings- og installationsgebyr på kr. 295-795. Hvis du køber flere produkter ad gangen, betaler du naturligvis kun ét gebyr - det dyreste - og sparer de øvrige.

12 mdr. rentefri

Du kan dele din betaling op i 12 rater og betale over et år. Oprettelsen koster kun kr. 495,-, og du betaler 0 % i rente. Første rate betaler du ved levering, og dine månedlige betalinger er inkl. oprettelse, levering og installation.

Finansiering over en længere periode
Med finansiering deler du din betaling op i små, overskuelige rater og betaler over en længere periode. Du slipper for store éngangsudgifter, men bevarer overblikket over din økonomi med små faste månedlige ydelser. Du vælger selv løbetiden på din kontrakt afhængigt af, hvilken månedlig ydelse du foretrækker.

Ud over dit køb betaler du også et leverings- og installationsgebyr på kr. 295-795. Hvis du køber flere produkter ad gangen, betaler du naturligvis kun ét gebyr - det dyreste - og sparer de øvrige. Dine månedlige betalinger er inkl. oprettelse, levering og installation.
På alle produkter finder du oplysninger om afbetalingsperiode, kreditkøbsomkostninger og ÅOP. Ønsker du en kortere afbetalingsperiode, beregner vi den gerne for dig.

Leje fra 12 mdr.

Du kan også leje produkter hos L'EASY, og hos os er den korteste lejeperiode kun 12 måneder. Det er dog ikke alle typer produkter, vi lejer ud. Se, om der er opgivet en lejepris på det produkt, du ønsker at leje, eller ring til os på 88 88 88 88 og hør nærmere. Lejepriser er inkl. levering og installation. Der kommer et oprettelsesgebyr oveni.

Luk

Fortrydelsesret

Hvis du skifter mening eller fortryder dit køb, har du altid 14 dages fortrydelsesret fra leveringstidspunktet. Du skal bare kontakte os, så afhenter vi produktet. Vi kræver blot, at produktet returneres i samme stand, som det blev leveret.

Hvis tilbehøret til lyd- eller billedoptagelser er taget i brug, kan det dog IKKE returneres. Der skal derfor betales et beløb, som dækker værdien af tilbehøret. Beløbet kan du få oplyst på telefon 88 88 88 88.

På mobiltelefoner og mobilabonnementer vil der i nogle tilfælde være andre regler i forbindelse med fortrydelsesret. Se betingelser i forbindelse med dit mobilabonnement eller mobiltelefon.

Spørgsmål til brugen af dit produkt?

Hvis du har spørgsmål til, hvordan du bruger dit produkt, er du altid velkommen til at kontakte os. Du kan også ringe direkte til vores leverandørers telefonsupport, hvor der sidder produktuddannede medarbejdere klar til at hjælpe dig.

Bemærk – du kan ikke fejlmelde dit produkt hos leverandørerne, men du kan få hjælp til brugen af produktet.

Du kan finde en liste over leverandørernes telefonsupport her.

Problemer med dit produkt?

Hvis du oplever fejl eller problemer med dit produkt, vil vi meget gerne hjælpe dig. Men bemærk - måske kan du spare både tid og penge ved at undersøge sagen først. Du kan f.eks. undersøge, om problemet er beskrevet i vores "Spørgsmål og svar" (link?) og prøve at løse problemet ved hjælp af vejledningen.
Hvis du ikke selv kan løse problemet, skal du selvfølgelig ringe og fejlmelde dit produkt hos os på telefon 88 88 88 88.

Det vil være en stor hjælp for vores servicemedarbejdere, hvis du ved: Hvad får fejlen til at opstå? (Bestemte tastetryk, programmer m.m.  Er fejlen konstant eller periodisk?

Vores serviceafdelings åbningstider:

Mandag - torsdag: 8 - 18
Fredag:  8 - 18
Lørdag - søndag: 9 - 18

Luk

88 88 88 88

Skal vi ringe til dig? Bare skriv dine oplysninger her og angiv, hvornår det passer dig bedst.

kundeservice