88 88 88 88 - Vi sidder klar til at hjælpe

Vedligeholdelsestips

Vedligeholdelsestips

OPVASKEMASKINE


Tag jævnligt filtrene ud og tøm dem. Rengør filtrene under rindende vand med en børste. Ved rengøring af finfilteret er det vigtigt at rense det på bagsiden, selvom det ser rent ud på oversiden.

Tjek løbende opvaskemaskinens beholdning af groft filtersalt og afspænding.

 

TØRRETUMBLER

Med tiden kan der komme en belægning på tromlens indre og på følerne. Følerne virker ikke længere så effektivt, og tørretiden vil blive længere. Belægningen stammer fra rester af skyllemiddel og kalk i vandet fra vasketøjet. Tør tromlens indre med en klud opvredet i eddike.

Rens fnugfilteret i din tørretumbler efter HVER tørring. Tørretiden forlænges betydeligt, hvis du glemmer det.

KOMFUR

Vedligehold dine rustfri stålfronter med special-rens/olie – det fjerner alle spor af fingre, brændte madvarer og snavs.

Jo mere fedt, der er på filtret i din emhætte, jo mere brandfarlig bliver den. Husk at rense fedtfilteret i din emhætte med jævne mellemrum – det kan normalt vaskes i opvaskemaskinen.

Er dine kogeplader (masseplader) blevet lyse og blanke efter mange års slid? Så kan du give dem deres oprindelige farve igen ved at behandle dem med kogeplade-rens. Du skal dog først rengøre og tørre dem grundigt. Det er en god idé at varme pladerne godt op, når du har gjort dem rent. Ellers risikerer fugten fra rengøringen at få pladerne til at ruste.

 

RENGØRING AF GLASKERAMISK PLADE

Du kan få et særligt rengøringsmiddel til din glaskeramiske plade. Når du har brugt det, er det en god idé at tørre efter med en fugtig klud for at fjerne rester af rengøringsmidlet. Tør efter med en tør klud til sidst. Pladen skal helst være tør, inden du tænder den.

Er der sølvlignende pletter på din glaskeramiske plade, kan du sikkert ikke få dem væk med almindelig rengøring. Så kan du i stedet prøve følgende:

1. Kom et par dråber glaskeramik-rengøringsmiddel på pletten.
2. Brug et stykke køkkenrulle og gnid hårdt med en finger over pletten.
3. Når pletten løsnes, ses det som grå afsmitning på køkkenrullen.
4. Gentag evt. behandlingen.

 

KØL & FRYS

Rens jævnligt afløbet (det lille hul bagerst i skabet) med enpiberenser

Det kan forhindre vanddannelse i skabet, som typisk opstår, når slangen, som leder afrimningsvandet væk, er blokeret. Dette kan ske, hvis emballage eller madvarer rører ved den kolde fordamper og fryser fast. Ved afrimning vil små stykker af emballagen eller madvarerne glide med afrimningsvandet ned i slangen og blokere den.

Dårlig lugt i køleskabet/fryseren kan fjernes:

1. Rester af madvarer i afrimningsskålen bag på skabet
Madvarer, som rører ved bagvæggen fryser fast til bagvæggen. Når isen smelter og løber ned i afløbshullet, vil små stykker af madvarer løbe med. De bliver nu varmet op i afrimningsskålen, som er placeret oven på kompressoren og begynder at afgive lugt.

Træk skabet ud og rengør afrimningsskålen bag på skabet 

2. Stærkt lugtende madvarer afgiver lugt til omgivelserne
Madvarer som f.eks. citron, løg og røgvarer kan afgive lugt til selve køleskabet, og de øvrige madvarer kan komme til at smage af det.

Pak stærkt lugtende madvarer i luft- og lugttætte beholdere.

Opbevar stærkt lugtende madvarer langt fra varer som mælk, æg og ost, som meget let optager lugt fra andre madvarer.

3. Fjern rådden lugt med youghurt
Mad, der har stået for længe i køleskabet eller frostvarer har været tøet op og begynder at rådne, kan give en frygteligt rådden lugt.

Gør skabet rent med yoghurt, som er den mest effektive måde at fjerne rådden lugt på. Vask skabet. Smør det ind i yoghurt. Lad det sidde på ca. ½ døgn. Mælkesyrebakterierne fra yoghurten vil spise forrådnelsesbakterierne. Vask yoghurten af efter ½ døgn.

VASKEMASKINE

Tøm trevle-sien efter hver vask, så undgår du afløbsproblemer og vaskestop.

Rengør sæbeskuffen og dyserne hver måned – brug evt. en tandbørste. Så undgår du dels sæberester i sæbeskuffen samt at dyserne tilstoppes, så maskinen ikke kan tage sæbe/skyllemiddel ind.

Afkalk din vaskemaskine ca. 4 gange om året – det forlænger maskinens og varmelegemets levetid.

Læg bøjle-BH'er i en vaskepose - metalstiveren kan rive sig løs og sætte sig fast i tromlen. En løs metalbøjle kan flænse tøj for tusindvis af kroner og ødelægge vaskemaskinen.

Dårlig lugt i vaskemaskinen kan forebygges:

1. Afkalk vaskemaskinen
Du skal afkalke din vaskemaskine med jævne mellemrum. Der fås specielle tabs (i stil med dem til opvaskemaskinen), der blot lægges i vaskemaskinen ved vask. Eller du kan anvende Hexofosfat i vasken, det både afkalker maskinen og blødgør tøjet. 

2. Doser vaskemidlet korrekt
Belægninger i vaskemaskinen skyldes ofte for høj dosering af vaskepulver, som indeholder Zeolit (Zeolit er et erstatningsstof for fosfat i vaskepulver). Zeolit lægger en klæbrig hinde på de indvendige dele af vaskemaskinen, som bevirker udfældninger på vasketøjet og sur lugt i maskinen. Derfor - doser dit vaskemiddel korrekt og efter vandets hårdhed, hvor du bor. 

3. Vask ved høj temperatur
For at spare på energien anbefales det at vaske ved lavere temperaturer. Hvis maskinen aldrig vasker ved temperaturer over 60°C, kan der ske en bakterievækst i maskinen. Dette kan forårsage dårlig/sur lugt. Vask ved 95˚ en gang imellem for at undgå bakteriebelægninger i maskinen. 

4. Vælg et vaskemiddel med fosfat
Hvis du bor i et område, hvor rensningsanlægget, renser for fosfat, skal du vælge et vaskemiddel med fosfat i stedet for zeolit. Zeolit er mere miljøvenligt, men kan give belægning og sur lugt i vaskemaskinen ved overdosering. Der findes svanemærkede vaskemidler både med zeolit og fosfat. 

5. Alm. vedligeholdelse
Lad sæbeskuffen og lugen stå åben, når du ikke bruger maskinen.

Rengør sæbeskuffe og trevlefilter en gang om måneden.

OVN

Oplever du, at din selvrensende ovn ikke bliver ren, selvom du bruger renseprogrammet? Så kan det være, fordi emaljens porrer er stoppet til af fastbrændt fedt og derved har mistet sin rengørende virkning.

1. Fjern så meget af det genstridige snavs som muligt. Brug helst et redskab af træ.
2. Smør din ovns sider og bagvæg ind i en kraftig opløsning af opvaskemiddel og varmt vand. Brug en svamp eller børste og skrub godt.
3. Lad det sidde ca. 1 time.
4. Start renseprogrammet og lad det køre 1½-2 timer.

Når renseprogrammet kører, kan der komme kraftig røg og lugt.

Flader uden selvrens
Er din ovnlåge, ribberne og ovnbunden meget snavsede, efter du har kørt renseprogrammet, kan du gøre følgende:

Spray det indvendige lågeglas, ribberne og ovnbunden med ovnrensemidlet K2R.

  • Lad midlet sidde på i mange timer – gerne 1 døgn.
  • Vask herefter lågeglas, ribber og ovnbund af med varm vand.
  • En anden måde kan være at smøre lågeglas, ribber og ovnbund ind i flydende brun sæbe med en svamp. Tænd ovnen på 100°C i 10 minutter, lad den køle og vask den af.

Om L’EASY

Det er mere end 30 år siden, vi tog imod den første ordre på telefonen, og siden er det gået stærkt. Internettet har gjort det nemt, og handler du hos L’EASY, bliver det endnu nemmere. Hver eneste dag kører Peter nemlig ud med elektronik og hvidevarer til glade kunder.

Læs mere om L’EASY >>

Velkommen til kundeservice

Ofte stillede spørgsmål

Her kan du finde svar på de mest almindelige spørgsmål. Klik på den kategori, dit spørgsmål handler om.

Vi har åbent døgnet rundt

Det er helt enkelt at bestille hos L'EASY – bare ring til os på telefon 88 88 88 88 eller bestil direkte i webshoppen. 

Vores telefoner er åbne alle ugens 7 dage fra kl. 8 - 22. Efter kl. 22 kan du lægge en besked, så kontakter vi dig hurtigst muligt. Vores webshop er åben døgnet rundt – så her kan du bestille, præcis når det passer dig!

Bestil på telefonen

Når du ringer 88 88 88 88, kan du vælge, hvilken afdeling du vil i kontakt med. Tryk 1, hvis du vil tale med en salgskonsulent.

Salgskonsulenten hjælper med at finde det produkt, der passer bedst til dig. Du kan bestille med det samme, og I aftaler også, hvornår Peter skal levere og installere dine varer.

Bestil i webshoppen

I vores webshop kan du stille og roligt finde de produkter, du søger. Bestil ved at trykke ”Læg i indkøbskurv” og følg vejledningen. Det er helt enkelt – og du kan hele tiden se, hvor langt du er i bestillingsprocessen.

Du har ikke købt noget, før du trykker ”Godkend” på sidste side i bestillingsprocessen. Du kan også altid slette de varer, du har lagt i din indkøbskurv.

Vi ekspederer som udgangspunkt din bestilling samme dag, vi modtager den. Når du bestiller i webshoppen, kontakter vi dig efterfølgende for at aftale, hvornår Peter skal levere og installere dine varer.

Vi leverer selvfølgelig hurtigst muligt, og sammen finder vi det tidspunkt, der passer dig bedst.

Vi leverer til alle brofaste områder i Danmark.

Luk

Hvornår passer det dig?

Uanset hvordan du bestiller og betaler - så aftaler vi et tidspunkt, hvor Peter leverer og installerer dine varer. Vi leverer hurtigst muligt, og sammen med dig finder vi den tid, der passer bedst.

Du betaler et leverings- og installationsgebyr på kr. 295-795. Hvis du køber flere produkter ad gangen, betaler du naturligvis kun ét gebyr - det dyreste - og sparer de øvrige.

Vi leverer til alle brofaste områder i Danmark.

Vi leverer direkte hjem til dig

Du slipper for at tænke på hjemtransport – vi leverer direkte hjem til dig. 

Hvis du har valgt at betale kontant, 12 mdr. rentefri (første måneds afdrag), eller der er aftalt en udbetaling på et finansieret køb, skal du betale det aftalte beløb kontant ved levering.

Når Peter kommer, kører han varerne ind, pakker dem ud og installerer dem til bestående lovlige installationer. Peter tager emballagen med retur – og hvis du ønsker det, tager han også dit gamle produkt med, så du sparer en tur på genbrugsstationen.

Du skal selv være hjemme, når Peter kommer – og hvis du har valgt at købe med finansiering, vil vi bede dig om at have følgende klar:

- De seneste 3 måneders lønsedler
- Foto ID (kørekort, pas e. lign.)
- Sygesikringsbevis

Du kan også selv afhente dit køb

Du kan spare gebyret til levering og installering, hvis du selv henter dit køb på et af vores tre lagre i Odense, Brøndby eller Hobro.

Hvis du selv vil hente dit køb, skal du bestille på telefon 88 88 88 88 og aftale med salgskonsulenten, hvor og hvornår du helst vil hente.

Lageradresser:

Østergade 54
5000 Odense C
Mandag - fredag
Lørdag & søndag: Lukket

Vallensbækvej 18C
2605 Brøndby
Mandag - fredag
Lørdag & søndag: Lukket

Tåsingevej 12B
9500 Hobro
Mandag - fredag
Lørdag & søndag: Lukket

Luk

Betalingsformer

Hos L'EASY bestemmer du selv, hvordan du vil betale. Du kan vælge mellem:
- Kontant betaling, hvor du betaler hele beløbet på én gang.
- 12 mdr. rentefri, hvor du betaler over 12 mdr. med 0 % i rente.
- Finansiering, hvor du deler betalingen over en længere periode.
- Leje, hvor du kan returnere produktet, når du ikke længere har brug for det. Går produktet i stykker i lejeperioden, reparerer eller ombytter vi produktet uden merpris.

Kontant betaling

Du kan vælge at betale kontant – altså hele beløbet på én gang.
Vores kontantpriser er opgivet ekskl. levering og installation, men du betaler også et leverings- og installationsgebyr på kr. 295-795. Hvis du køber flere produkter ad gangen, betaler du naturligvis kun ét gebyr - det dyreste - og sparer de øvrige.

12 mdr. rentefri

Du kan dele din betaling op i 12 rater og betale over et år. Oprettelsen koster kun kr. 495,-, og du betaler 0 % i rente. Første rate betaler du ved levering, og dine månedlige betalinger er inkl. oprettelse, levering og installation.

Finansiering over en længere periode
Med finansiering deler du din betaling op i små, overskuelige rater og betaler over en længere periode. Du slipper for store éngangsudgifter, men bevarer overblikket over din økonomi med små faste månedlige ydelser. Du vælger selv løbetiden på din kontrakt afhængigt af, hvilken månedlig ydelse du foretrækker.

Ud over dit køb betaler du også et leverings- og installationsgebyr på kr. 295-795. Hvis du køber flere produkter ad gangen, betaler du naturligvis kun ét gebyr - det dyreste - og sparer de øvrige. Dine månedlige betalinger er inkl. oprettelse, levering og installation.
På alle produkter finder du oplysninger om afbetalingsperiode, kreditkøbsomkostninger og ÅOP. Ønsker du en kortere afbetalingsperiode, beregner vi den gerne for dig.

Leje fra 12 mdr.

Du kan også leje produkter hos L'EASY, og hos os er den korteste lejeperiode kun 12 måneder. Det er dog ikke alle typer produkter, vi lejer ud. Se, om der er opgivet en lejepris på det produkt, du ønsker at leje, eller ring til os på 88 88 88 88 og hør nærmere. Lejepriser er inkl. levering og installation. Der kommer et oprettelsesgebyr oveni.

Luk

Fortrydelsesret

Hvis du skifter mening eller fortryder dit køb, har du altid 14 dages fortrydelsesret fra leveringstidspunktet. Du skal bare kontakte os, så afhenter vi produktet. Vi kræver blot, at produktet returneres i samme stand, som det blev leveret.

Hvis tilbehøret til lyd- eller billedoptagelser er taget i brug, kan det dog IKKE returneres. Der skal derfor betales et beløb, som dækker værdien af tilbehøret. Beløbet kan du få oplyst på telefon 88 88 88 88.

På mobiltelefoner og mobilabonnementer vil der i nogle tilfælde være andre regler i forbindelse med fortrydelsesret. Se betingelser i forbindelse med dit mobilabonnement eller mobiltelefon.

Spørgsmål til brugen af dit produkt?

Hvis du har spørgsmål til, hvordan du bruger dit produkt, er du altid velkommen til at kontakte os. Du kan også ringe direkte til vores leverandørers telefonsupport, hvor der sidder produktuddannede medarbejdere klar til at hjælpe dig.

Bemærk – du kan ikke fejlmelde dit produkt hos leverandørerne, men du kan få hjælp til brugen af produktet.

Du kan finde en liste over leverandørernes telefonsupport her.

Problemer med dit produkt?

Hvis du oplever fejl eller problemer med dit produkt, vil vi meget gerne hjælpe dig. Men bemærk - måske kan du spare både tid og penge ved at undersøge sagen først. Du kan f.eks. undersøge, om problemet er beskrevet i vores "Spørgsmål og svar" (link?) og prøve at løse problemet ved hjælp af vejledningen.
Hvis du ikke selv kan løse problemet, skal du selvfølgelig ringe og fejlmelde dit produkt hos os på telefon 88 88 88 88.

Det vil være en stor hjælp for vores servicemedarbejdere, hvis du ved: Hvad får fejlen til at opstå? (Bestemte tastetryk, programmer m.m.  Er fejlen konstant eller periodisk?

Vores serviceafdelings åbningstider:

Mandag - torsdag: 8 - 20
Fredag:  8 - 19
Lørdag - søndag: 8 - 18

Luk

88 88 88 88

Skal vi ringe til dig? Bare skriv dine oplysninger her og angiv, hvornår det passer dig bedst.

kundeservice